NOWY SPOSÓB POMIARU WYDAJNOŚCI
Nowa światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich to nowy sposób pomiaru emisji CO2 i zużycia paliwa. Nowa procedura badawcza będzie lepiej odzwierciedlać rzeczywiste warunki jazdy samochodem. Zastępuje ona wcześniejszą procedurę nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC) obowiązującą od 1997 roku.
PARAMETRY POMIARU
AERODYNAMIKA
Im wyższy opór powietrza samochodu, tym większe zużycie paliwa. Im bardziej aerodynamiczny będzie samochód, tym mniejszy stawia opór. Nawet najdrobniejsze zmiany w aerodynamice samochodu mają duży wpływ na jego wydajność długookresową.
OPÓR TOCZENIA OPON
Podczas jazdy opór, jaki stawiają opony, obniża sprawność poprzez deformację ogumienia. Dlatego tak ważna jest jak najwydajniejsza konstrukcja opon.
MASA
Aby wprawić w ruch cięższe przedmioty, konieczna jest większa energia. Zatem im lżejszy samochód, tym mniej zużywa paliwa podczas jazdy. Spalając mniej paliwa, jest oszczędniejszy. Mniejsza waga to po prostu oszczędność, a przy okazji lepsze prowadzenie samochodu.
CO NALEŻY WIEDZIEĆ
Chodzi o dokładność i istotne dane. Ten sam test stosowany jest na wiele różnych sposobów na całym świecie. To jedna z największych zmian w historii motoryzacji.
RÓŻNICE POMIĘDZY TESTAMI NEDC A WLTP
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC.
O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki SEAT.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.